Citroën C3 Aircross: Ruimte en Comfort in Één

Citroën C3 Aircross: Ruimte en Comfort in Één

Citroën C3 Aircross: Ruimte en Comfort in Één

De Citroën C3 Aircross is een opvallende SUV die niet alleen technisch identiek is aan de Opel Frontera, maar ook zijn eigen unieke kenmerken heeft. Met een lengte van 4,39 meter is de C3 Aircross aanzienlijk langer dan de standaard Citroën C3 (4,03 m) en overtreft hij zijn voorganger met maar liefst 23 centimeter. De breedte van 1,79 meter en hoogte van 1,66 meter zorgen voor een ruime en comfortabele rijervaring.

Ruimte voor Iedereen

Dankzij zijn royale afmetingen claimt de Citroën C3 Aircross de meeste ruimte op de tweede zitrij. Tijdens onze test hebben we ervaren dat er voldoende ruimte is, zelfs voor langere ritten. Deze SUV is ook als 7-zitter beschikbaar, wat niet vaak voorkomt in dit prijssegment. Dit maakt de C3 Aircross een interessante optie, naast modellen zoals de Dacia Jogger en de Opel Frontera.

De derde zitrij is echter alleen beschikbaar op de hybrideversies en biedt beperkte beenruimte voor volwassenen. Kinderen kunnen er prima zitten, en als je de extra stoelen niet nodig hebt, klap je ze eenvoudig neer.

Innovatief Dashboard

Net als de reguliere C3 heeft de nieuwe C3 Aircross een uniek dashboardontwerp, met een instrumentarium dat doet denken aan een brievenbus. Dit geeft het interieur een frisse uitstraling die afwijkt van de Opel Frontera. De Advanced Comfort-stoelen, die standaard zijn vanaf het tweede uitrustingsniveau Plus, zorgen voor extra comfort met 10 mm extra schuimvulling.

Rijeigenschappen

Een belangrijk verschil met de Opel Frontera zijn de rijeigenschappen. Tijdens onze test in Spanje, op bochtige wegen, merkten we dat de Opel je meer betrokkenheid bij het rijden biedt. De C3 Aircross heeft een onderstel dat meer gericht is op comfort, wat resulteert in een minder strakke stuurrespons.

Elektrische en Hybride Opties

We hebben zowel de elektrische als de hybride variant van de Citroën C3 Aircross getest. De elektrische versie biedt een soepele rijervaring, terwijl de 1.2 benzinemotor soms wat rauw klinkt. De automaat reageert niet altijd even snel, maar met een vermogen dat niet bedoeld is voor snelheidsduivels (0 naar 100 km/h in 12,9 seconden) is de ë-C3 meer gericht op efficiëntie dan op snelheid.

Voor wie geïnteresseerd is in tweedehands Citroën-modellen, bekijk dan zeker onze tweedehands Citroën pagina voor de beste aanbiedingen.